söndag 25 juli 2010

Lilla familjen

För att det inte skall bli riktigt bloggtorka här så visar jag mitt bidrag till Allt Om Scraps Sommartävling. Det var en enkel skiss som gav ganska stora möjligheter att tolka den fritt, och jag har vridit på den 1/4 varv också. Fotot ser ut som ett vanligt 10x15 foto, men det är faktiskt en förstoring. Vet inte riktigt måtten, men den kortare sidan borde vara 11 cm iaf. Gillar bilden jättemycket, inte många bilder som vi är alla 3 på, och som dessutom är bra :) Jag kände för att göra en lite mer mjuk och lugn LO denna gång med lite spets och bling. Jag har ritat med svart penna runt de flesta kanter, "family" är utklippt från ett annat papper och fäst med distanskuddar. Det gamla gemet som jag hittade i en burk här hemma passade bra tycker jag. Blommor, tags, hattnålar och lite sådant så kände jag mig färdig med den.

5 kommentarer:

Lena sa...

Snyggt!

Cattis sa...

Roligt att du var med på sommartävlingen och underbar tolkning av skissen! =)

Maja/eyovine sa...

Kul att du ville vara med och tävla. Ljuvlig layout!

// Maja

Lilo sa...

Jättevackert!!! Fotot är verkligen i fokus! Tack för att du var med och tävlade!

Marie/Mison sa...

Superfint foto! Det är som du säger sällan man är hela familjen samlad. Fin sammansättning och val av de mönstrade papperna.