onsdag 16 juni 2010

Koncentrerad

Äntligen har jag scrappat lite i mitt vanliga format 12x12 igen, kände mig lite ringrostig först, men roligt var det. För att komma igång så gjorde jag ett bidrag till Scraplagrets juniutmaning som går ut på att lifta ett kort och bara använda svart, turkos och röd, lite vitt och metallfärg var också ok. Jag hade just fått hem några thrift shop papper från OA i passande färger som jag tänkt använda, men sen hittade jag andra röda och turkosa papper i mina gömmor som passade bättre :)
Först stämplade jag med svart stämpelfärg och lite med vit dabber på bakgrundspappret. Svart matta under det turkosa pappret där edge scrapern fått jobba. Rev lite extra i pappren och vek in lite och satte loopy brads vid ena och en liten bit vit spets vid den mindre "repan". Ett rött papper och ännu ett turkost som fotomatta, lite vita spillbitar, svarta stansade kanter, maskinsömmar, bokstäver, blommor, bling och lite pärlor och stickers så var den klar. Den tog ganska länge att göra, men jag tycker inte det gör nåt, jag tycker det får ta tid.

1 kommentar:

Miss Goldie sa...

Underbara färger och fina, lekfulla detaljer! Jag vill också scrappaaaa! :-)