måndag 24 maj 2010

Vilken lycka!!

Rubriken har idag två betydelser, dels är det titeln på min LO, dels har jag vunnit min första tävling med den! Att delta i tävlingar är roligt, och om man sen vinner är ju bara bonus. Tävlingen var hos Scrapparazzi och temat var hantverk. Man skulle inspireras av något som har med hantverk att göra, teknik, material eller annat. Jag visste precis vad jag ville göra, nämligen näverflätning. Det är min mammas intresse och hon har lärt mig grunderna. Det är alltså tagen bakom fotot som är gjord i samma teknik som näverflätning. I övrigt blev jag relativt nöjd med LOn, gillar den "fadande" stämplingen på bakgrundspappret. Rubriken var lite klurig eftersom den inte fick ta för mycket plats, så det fick bli två olika fonter.. Bilden föreställer en av mammas andra stora intressen, att plocka svamp. Och LOn är ju självklart till 50-års albumet.

Inga kommentarer: