tisdag 16 mars 2010

Ett gäng kort

Jag har gjort ganska mycket kort på senaste tiden. Många födelsedagar kommer upp nu och lite annat också då det är trevligt att ge bort kort :) Jag är ju absolut inte någon kortmakare, men gör lite enkla kort då det behövs för husbehov.Först ut är ett grattiskort till Pappersbitens utmaning i Mars. Man skulle inspireras av en annons, jag valde färgerna. Grattisstämpeln är ny, gillar den då den passar till många stilar på ett kort.


Sen är ett grattiskort som jag gjort till Scraplagrets utmaning. Man skulle sätta sin egen prägel på bakgrundspappret, inte använda andra hela pappersbitar och ännu ha med någon utklippt detalj från ett annan mönsterpapper. Utmanande, men roligt att prova på! Jag använde mina mini-masks med röd dabbers, men jag använde lite för mycket färg, bra att veta tills nästa gång. Sen har jag stämplat 3 ggr med 3 olika färger för att få lite effekt i kortet.

Sen ett bidrag till Karlssons scrap där utmaningen denna månad är att scrappa kromatiskt, dvs med mycket färg! Blev väl ok, men ramen som jag ritade dit hatar jag... :(


Sist är ett inflyttningskort till en kompis. Det är en man, så jag ville göra kortet lite manligare också :) Tyckte jag lyckades med det iaf, annars ganska enkelt kort.. Detta kort var ett birdag till Country scraps helgutmaning (skiss), som jag råkade vinna!


Hoppas nu inte mottagarna tittar i bloggen, då blir ju överraskningen förstörd.

Inga kommentarer: