torsdag 11 februari 2010

4 juliga LOs och ett kort

Håller som bäst på att scrappa julbilderna. Här är dom fyra nyaste:

Till Hobbyhusets skisstävling med kärlekstema scrappade jag denna. En lite annorlunda än vad jag anser att är "min stil", men det är ju roligt att experimentera med stämningar och stilar och utvecklas. Alfabetet är fabric Thickers som ursprungligen var gröna, men jag målade dom vita, mycket bättre :) Hjärtat i sin tur är chipboard som jag beklätt med en tygbit, typ som sammet.


Näst i tur är ett bidrag till Scrap-ateljens februariskiss. Här så skulle text-tagen egentligen vara dold under fotot, men jag glömde bort det då jag monterade fotot på cardstocken och den dubbelhäftande tejpen sitter ganska hårt, så jag fick hitta på något annat. Men jag tycker att det går såhär också.


Sist ut för idag är ett bidrag till designats skiss i februari. Här så målade jag wellpappen vit och fick äntligen användning för ett julpapper med lite grällare färger. Tyvärr syns färgerna dåligt på fotot, men några av blommorna är iaf silver. Trodde aldrig jag skulle ha någon användning för dom, men här var de ju perfekt :) Blinget är en ram med blingstenar som jag klippt i bitar så det blev som "pinnar" ist.


Nästa är ett bidrag till Pysseltagens februariutmaning som är en skiss av Moma.
Undrar om jag håller på att byta stil eller nåt, för alla de senaste alstren har sett mer vintage ut än vanligt. Nå, inte är det väl nån dålig sak, men får väl skylla på att det är julfoton som har just den stämningen.. Jag behöver verkligen mer cardstock nu. Har bara opassande färger kvar, till mina foton som jag har oscrappade nu iaf. Nå, hittade en mörkbrun CS till denna LO som passade. Den stora blomman var vit, men jag distressade den, likaså hjärtat som jag sen ännu clearembossade. Wellpapen är en ny favorit där jag speciellt gillar 3d-effekten.


Ett kort har jag också hunnit med. Jag är ju ingen kortmakare, utan gör bara ibland "för husbehov". Ett inflyttningskort till en bekant som har byggt hus. Är inte 100% nöjd, men jag är ju heller ingen kortmakare, så det duger åt mig ;) Detta var även ett bidrag till Scraplyckans skissutmaning.

Inga kommentarer: