måndag 11 januari 2010

Nya alster

Passar på att scrappa nu i början av månaden, då slutet av månaden med all sannolikhet kommer att bli stressig.
Först ut är ett alster till pyssellyckans januariskiss där man också skulle använda spillbitar. Använde wellpapp för första gången, men det är en finare sort, inte den vanliga grova. Testade också masker (fjärilarna). Enda jag blev missnöjd över är journalingen, blev inte alls bra..


Hobbyhuset har en utmaning där man ska scrappa i rosa/cerise. Roligt att scrappa rosa då man har en tjej :)


Scraphuset har en liftutmaning denna månad. Jag tyckte upplägget var så bra så jag typ använde inspirationsalstret som skiss. Jag matchade dotterns kläder på bilden som gick i orange, rosa och gult. starka färger vill säga, kanske lite för starka... Blev helt nöjd, förutom kanske färgerna som kunde ha varit lugnare (såhär i efterhand tänkt..) ;) Fick testa min nya datumstämpel också. Fjärilen är från ett blomsterarrangemang, räddade den före jag slängde buketten. Dold journaling under fotot.

Inga kommentarer: