söndag 17 januari 2010

2 nya alster

I helgen har jag scrappat 2 nya LOs. Blir väl troligen de sista för denna månad.
Först ut är en LO till Scraplagret. Man skulle inspireras av ett diktcitat, bilder på fyrverkerier och så skulle alstret ännu gnistra och glimma. Diktcitatet andades mycket vinter, så det fick bli en vinter-LO. Jag gjorde ett eget mönsterpapper med embossade snöflingor i vitt och koppar, som glittrar, men syns tyvärr dåligt på foto. Kom på att använda pappret med de röda swirlsen som inspiration av fyrverkerierna. Dessutom satte jag lite blingstenar uppe till höger och som blommitt. Är faktiskt helt nöjd med min vinter-LO. Blått är inte heller så vanlig färg för mig.


Den andra LOn är en månadsLO till dottern. Gick efter en skiss som Nettan på Scrapbooking4you har som tävling i januari. Är faktiskt helt nöjd med denna också, måste köpa fler kraft cardstock, för dessa var bättre och mer användbara än jag trodde :) Det blev dock en del knåpande att få till denna LO, för att få till ordet "månader" var jag tvungen att klippa till a:n av bokstäverna q och ett r av bokstaven u. Men om man inte vet det så ser man det inte. Dessutom blev jag tvungen att klippa till och göra om mönsterpappret då jag klåpade mig med det första. Synd att hela pappret gick åt då, inga spillbitar kvar att göra annat med.. :(

2 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Hej!
Din blogg har jag inte hittat tidigare (hittade hit via Kreatina). Massor med fina LO:S du har gjort!

Pernilla ~Pillan~ sa...

Åh, jättefina LOs! Kul att du är med i mitt bloggcandy!